منوی دسته بندی

پانزده خاصیت مهم نمک دریا

1) نمک دریایی خاصیت قلیایی دارد که به متعادل کردن سطح اسید در بدن کمک می کند و بنابراین خطرات احتمالی بیماری های کشنده را از بین می برد.

2) می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند تا بدن در برابر انواع بیماری های خود ایمنی مانند آنفولانزا ، آلرژی و بیماری های مشابه مقاوم شود.

3) اثرات قابل توجهی در سیستم قلبی عروقی دارد. دانشمندان نشان داده اند که مصرف منظم نمک دریایی که در آب حل می شود ، می تواند سطح کلسترول بد بدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. همچنین فشار خون شما را کنترل کرده و ضربان قلب نامنظم را عادی می کند.

4) اختلال متابولیک مانند دیابت را می توان با نمک مهر و موم با موفقیت درمان کرد زیرا به کاهش قند خون کمک میکند.

5) بیش از 20 درصد سدیم در بدن ما در استخوان ها تجمع می یابد که به دلیل کمبود مواد معدنی در خون و مایعات بدن آسیب می رساند. با افزودن نمک دریایی به رژیم غذایی ، می توانید از پوکی استخوان جلوگیری کرده و از آن استفاده کنید.

6) نمک دریایی برای سیستم تنفسی نیز مفید است و مواد معدنی و عناصر کمیاب و همچنین قسمت های ساختاری جلبک هایی که حاوی آب دریا هستند ، به بهبود مخاط کمک می کند. آب دریا دارای خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی خفیفی است که به یون های کلسیم و منیزیم نسبت داده می شود.

7) منبع خوبی از پتاسیم ، که عملکرد فیبرهای عضلانی را تسهیل می کند ، بنابراین نمک دریایی برای گرفتگی عضلات مفید است.

8) نمک دریایی یک تصفیه کننده خون طبیعی محسوب می شود. این ماده حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و رادیکال های آزاد را از بین می برد. منیزیم ، به نوبه خود ، عملکرد کارآمد آنتی اکسیدان ها را فعال می کند. بنابراین نمک دریایی با جذب همه مواد سمی از آنها به سم زدایی سلول های پوست کمک می کند.

9) هرچه سموم بیشتری از بدن شما خارج شود ، پوست نرمتر و سالم تر می شود. به همین دلیل است که حمام ها با نمک دریایی می توانند بافت پوست را بهبود ببخشند. چنین حمام ترشح آب اضافی از پوست و بافت همبند را تحریک می کند ، که از تجمع مایع اضافی جلوگیری می کند و پوست شما محکم تر ، نرم تر و سالم تر می شود.

10) نمک دریایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی برای تغذیه مناسب سلول ها است. این مواد مغذی می توانند متابولیسم سلولی بین ماده و انرژی را بهبود بخشند ، بافت هیدراته را حفظ می کنند ، گردش خون را به سطح پوست تحریک می کنند ، قدرت غشای سلولی را افزایش می دهند.

11) کلسیم در پاکسازی منافذ مسدود شده کمک می کند.

12) نمک دریا به عنوان یک لایه برداری طبیعی برای پوست ایده آل است ، زیرا این بافت به از بین بردن لایه بالای سلول های مرده پوست کمک می کند.

13) برای افرادی که موهای روغنی دارند ، یک درمان طبیعی است. نمک دریایی می تواند روغن اضافی را از فرهای شما جذب کند و آنها را صاف و زیبا کند.

14) به کمک بسیاری از مواد معدنی موجود در نمک دریا ، مو حجم مورد نظر را بدست می آورد. علاوه بر این ، نمک دریایی می تواند مواد مغذی کافی را برای فولیکول ها فراهم کند و این باعث می شود موهای شما نرمتر شود.

15) نمک دریایی در مبارزه با شوره سر بسیار عالی است. مستقیم روی پوست کار می کند و از خشکی جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *